Ijzelvorming kan plotseling optreden!

U kunt het zomaar ineens ervaren: ijzelvorming. Voordat u het beseft, verliest u de grip op de weg en staat u stil tegen de vangrail. In het meest gunstige geval, heeft u alleen blikschade. Daarna echter gaat het hele circus lopen. Van 112 tot aan de sleepdienst die er samen met u voor zorgen dat u en de auto thuis worden gebracht. Wij zorgen er voor dat de expert wordt ingeschakeld en wij nemen het verdere papierwerk voor onze rekening. Maar dan?

Blik op de groene kaart of bellen met r.j.deboer financieel adviseurs!

Helaas kan een onschuldige blikschade een staartje hebben als u niet eerst controleert of de auto wel bij uw vertrouwde garage gerepareerd kan worden. Het is namelijk zo dat verzekeraars, om de premie scherp geprijsd te houden, steeds meer afspraken hebben gemaakt met herstelbedrijven en helaas worden de reparaties niet bij alle garages vergoed.

Schadesturing heet dat in verzekeringsland. Een blik op de groene kaart of telefonisch contact met ons,  is vaak voldoende om te zien of er sprake is van reparatie bij aangesloten bedrijven. Anders kan uw ‘verzekerde’ schade een onverwacht kostbare wending krijgen. Er kan sprake zijn van hoger eigen risico of in sommige gevallen zelfs geen uitkering.

 

Een schade claimen is niet altijd slim!

Maar u bent toch verzekerd zou u zeggen? Toch kan het in bepaalde gevallen verstandig zijn om een kleine schade voor eigen rekening te nemen. Wij helpen u graag bij het uitrekenen van de gevolgen, wij kennen namelijk uw persoonlijke situatie. Wij kunnen u dan ook adviseren om een schade wel of niet te claimen.

Laat de korting niet tussen uw vingers wegslippen

Wist u trouwens dat u vaak tot een jaar na het sluiten van het schadedossier nog uw schade kunt terugbetalen en zo uw korting kunt laten herstellen? U leest het goed: 1 jaar na sluiting dossier, dus niet na de schadedatum! Dat kan weleens heel slim zijn als u een tweede schade heeft binnen die 12 maanden. U betaalt bijvoorbeeld, alsnog de eerste (kleine) schade terug en claimt de tweede (grote) schade en u zorgt er zo voor dat u niet in een korte tijd veel korting verliest of misschien zelfs in de malus komt.

 

Op deze manier “slipt” de korting niet tussen uw vingers weg….

 

 

 

 

Modal Title

Any content could go in here.

×